(Geen Titel)


Choose the best writing service to fulfill your needs!

Our company’s aim is to provide customers with quality academics writing of any difficulty and duration. https://www.minds.com/blog/view/760311566464720896 do our best to make a great newspaper for every and every consumer. We use specific procedure because we value our customers. Whether you may need writing an article, research paper, laboratory record, or even such a significant and huge work as a dissertation, our specialists are ready to start focusing on your assignment immediately! We work with only real pros, that’s why we retain the services of only talented and experienced authors that can make successful and incredible paperwork. Our company is aware of that you want your viewers to be impressed, and around you will get a great chance to make your audience engaged into your work, so you’d definitely get a high grade. Use this opportunity and order your newspaper inside our service; we guarantee you’ll get your paper within term you’ve establish at an acceptable price. We know students mostly live on tough budget, so our service offers good discount rates to help you safe your money. It’s quite easy and fast to place your order on our website, though if you have got any questions, please ask our customer support team. Our professional agents will be ready to offer you all the needed information, and we guarantee that all your questions will be clarified and your problems will be solved. You can contact us anytime because our service works 24/7, and we are ready to maintain touch anytime. As you can see, we do our best for our clients and we hope to cooperate with an increase of clients as well as have new handles our constant clients. Through the writing process, your copy writer will communicate with you directly. We offer this opportunity because we know how it’s important to get direct instructions and commentary from the client while the writer makes their work. If the paper is finished, our certified editors revise it to correct errors and check your work on plagiarism. That is a quite important step of the process, because we have to polish your newspaper and make it perfect. Only after a thoroughly checking your work will be delivered to you via email. Contact http://cooldigital.photography/tips-on-art-business-and-how-to-sell-yourself-as-an-artist/ right now and get a great discount as a new consumer! Our professional team is definitely glad and happy to cooperate along with you.

Geplaatst in Mededelingen | Reacties gesloten

1 post

test 123 test

Geplaatst in Mededelingen | Reacties gesloten

Diabeest – Samen op pad

diabeest_logoDiabeest is een uit de hand gelopen afstudeerproject van Irma Chaigneau Na het afstuderen zijn we samen aan de slag gegaan om dit project op poten te zetten.

Diabeest
In een notendop is Diabeest een diabetes zelfmanagement systeem dat de zelfredzaamheid van de kleuter en zijn omgeving op het gebied van Diabetes bevorderd. Na interesse van Michiel Mol en Maarten Elshove, die bereid waren te investeren om Diabeest te realiseren, heeft Diabeest een vlucht genomen. In samenwerking met ziekenhuizen en patientenverenigingen wordt Diabeest klaargestoomd voor de markt.

Continue reading “Diabeest – Samen op pad” »

Geplaatst in Interactive, Maatschappelijk, Marketing, Mobile, New Media, Portfolio | Reacties gesloten

Unox – SchaatsApp

We created the Unox ‘SchaatsApp’ at MediaMonks. I love iceskating and i’m very happy that I had the privilege to work on this beautiful and relevant mobile campaign.

unox-schaatsapp Continue reading “Unox – SchaatsApp” »

Geplaatst in Campagnes, Facebook, Games, Interactive, Marketing, MediaMonks, Mobile, New Media, Trend | Reacties gesloten

Avatar: The Legend of Korra. An interactive guided tour through Republic City

The Legend of Korra is a sequel to the Avatar: The Last Airbender series. Nickelodeon asked MediaMonks to create an interactive guided tour through the new city; Republic City. In this post I highlight some fun post we found on the web that where created as a result of our online experience.

Schermafbeelding 2013-01-16 om 21.51.20

Continue reading “Avatar: The Legend of Korra. An interactive guided tour through Republic City” »

Geplaatst in Games, Interactive, MediaMonks, Portfolio | Reacties gesloten

Grand Theft Bike ‘Jat een Sparta’ Facebook activation

In the Netherlands, 800.000 bicycles annually, that’s 2200 per day get stolen. Sparta offers you an opportunity to steal back a bike in the largest bike theft campaign.

2.0 jat spartap[[[-

Continue reading “Grand Theft Bike ‘Jat een Sparta’ Facebook activation” »

Geplaatst in Campagnes, Facebook, Games, Interactive, MediaMonks, Portfolio | Reacties gesloten

DataPortability: Het verloren hoofdstuk

Apple iCloud en de toekomst
Een extra hoofdstuk uit mijn scriptie DataPortability dat het niet gehaald heeft wegens het missen van feiten. Twee jaar na dato (4 mei 2009) is dit artikel nog altijd actueel. Deze post is vanaf hier al 2 jaar niet gewijzigd. Uiteraard weten we nu al meer van de plannen van Apple.

Maar wat te denken van de 4e partij? De hardware fabrikant Apple? Zijn zij niet ook in staat een eigen web te creëren? Zullen ze de wereld versteld doen staan door hun kennis, kanalen en vooral die enorme berg met geld, gaan in zetten om een eigen web te openen? Ik persoonlijk geef Apple de beste kaarten. Ze hebben de meest succesvolle online muziek winkel. De iTunes Music Store waar sinds 2003 al aan gewerkt wordt om zoveel mogelijk muziek, films en nu ook applicaties voor de iPhone te kunnen verkopen. Deze manier van verkopen is dusdanig succesvol dat de concurrenten in deze branche nu al het nakijken hebben.

Continue reading “DataPortability: Het verloren hoofdstuk” »

Geplaatst in DataPortability, New Media, Trend | Getagd met , , , , , , , , , | Reacties gesloten

Belang van DataPortability – Bachelor Scriptie

standard-bannerAls toetje mag je op onze opleiding je werk altijd presenteren. Zo ook voor de bachelor scriptie. Ik begon bij versie 0.5 en ben geëindigd met versie 2.0 dus 15 versies later was het dan zover. Omdat de verdediging van je scriptie tenminste een half schooljaar representeert wilde ik goed voor de dag komen. Nog niet in pak. Zo bijzonder is het ook weer niet. Deze keer had ik bedacht om een pak koekjes en fles water mee te nemen voor de toehoorders. Dit viel goed bij Annett en Marianne. Soms zijn het de kleine dingen die het doen. Continue reading “Belang van DataPortability – Bachelor Scriptie” »

Geplaatst in DataPortability, Marketing, New Media, Portfolio, Trend | Getagd met , , , , , , , , , , , , , | Reacties gesloten

OnLive, console van de toekomst?

sonichardware
Uit school ren ik zo snel mogelijk naar huis, Thuis staat namelijk mijn Sega MegaDrive 16-bit met ongeduld te wachten. Warm als hij is, doordat hij al een 2 weken onafgebroken aanstaat, begin ik aan hopelijk de laatste sessie om het einde van Sonic the Hedgehog te behalen. Helaas heb ik het einde van het spel nooit gehaald. Door een stroomstoring die middag was mijn MegaDrive uit gegaan en dat betekende helemaal opnieuw beginnen… de teleurstelling was groot.

Continue reading “OnLive, console van de toekomst?” »

Geplaatst in Games, Marketing, Mededelingen, Office Cats | Getagd met , , , , , , | Reacties gesloten

Branding with Brains: Achtergrond

Thinking with the brainsWij denken dat we invloed hebben op de keuzes die we maken in de winkel. Tjaco Walvis beweert het tegenovergestelde. hij zegt dat we 100% onbewuste voorkeur opbouwen voor merken. ‘Branding with brains’ is de titel van het boek dat hij heeft geschreven. Hierin beantwoord staat de vraag ‘Waarom ons brein het ene merk boven het andere verkiest’ centraal. Continue reading “Branding with Brains: Achtergrond” »

Geplaatst in Event, Marketing, Trend | Reacties gesloten

Tim Berners-Lee weet het uit te leggen

Linked DataFascinerend hoe iemand binnen 15 minuten weet uit te leggen hoe de volgende fase van het web eruit moet zien, en hoe dat gaat gebeuren. Natuurlijk is Tim Berners-lee niet de minste en is juist hij de man die moet weten hoe het web eigenlijk zou moeten functioneren. 20 jaar geleden was het namelijk Tim Berners-lee die het World Wide Web bedacht. En het vervolgens liet ontstaan. Al in 1998 schreef hij een aanvraag naar zijn baas om een platform te creëren waar werd gewerkt aan het introduceren van linked data. Alleen zag, in die tijd, nog niemand het belang hiervan in. 10 jaar later is de relevantie voor de Linked Data wel aanwezig. maar hoe werkt dit?

Continue reading “Tim Berners-Lee weet het uit te leggen” »

Geplaatst in DataPortability, Trend | Getagd met , , , | Reacties gesloten

Mijn Galactisch signature – Maya reading

tzolkin_600Spiritueel gepraat is erg interessant. Tijdens mijn stage bij Breed ontkom ik vaak niet aan alle spirituele gesprekken. Bij de Maya kalender, die Tzoilkin genoemd wordt, sta je versteld van de accurate en de complexe uitkomsten van de Maya bedachte methode. Continue reading “Mijn Galactisch signature – Maya reading” »

Geplaatst in Mededelingen | Reacties gesloten

Generatie praat, hoe ziet onze generatie eruit?

afbeelding-3

Zoals ik al in de voorgaande post zei hebben we te maken met drie basis generaties. Waar de generatie van babyboomers (1945 – 1955) met name bezig waren met protest was de Generatie X (1960 – 1985) een zeer negatieve generatie. De generatie Einstein (1988 – nu) is een generatie die heel erg positief is. Daarbij is deze generatie digitaal opgegroeid en daarmee de eerste generatie die ook mondiaal is opgegroeid. Dit heeft alles te maken met de opkomst van het internet.

Generatie X was bang dat de persoonlijke identiteit bij elkaar gekocht en gezapt zou worden, met oppervlakkigheid als gevolg door de consumptiemaatschappij. De huidige generatie gelooft meer in zichzelf en minder in de producten die de persoon ‘maken’. Identiteit heeft te maken met je afkomst, geschiedenis, de manier waarop je met anderen omgaat en oprecht gevoelde verlangens en emoties – niet met de schoenen die je draagt of de jas die je gekocht hebt. Na het lezen van Generatie Einstein zijn dit mijn belangrijkste bevindingen.
Continue reading “Generatie praat, hoe ziet onze generatie eruit?” »

Geplaatst in Maatschappelijk, Trend | Getagd met , , , , | Reacties gesloten

Trek de huidige generatie van het scherm!

afbeelding-21Een gemiddeld persoon heeft te maken met drie generaties. In ons geval is dat generatie Babyboomers (1945 – 1955) onze grootouders, de generatie X (1960 – 1985) onze ouders en als laatste generatie Einstein (1988 – nu) onze leeftijdsgenoten.

De huidige generatie is in alle opzichten uniek ten opzichte van voorgaande generaties. Waar de generatie van babyboomers met name bezig waren met protest was generatie X een zeer negatieve generatie. De generatie Einstein is een generatie die heel erg positief is. Daarbij is deze generatie digitaal opgegroeid en daarmee de eerste generatie die ook mondiaal is opgegroeid. Dit heeft alles te maken met de opkomst van het internet.

Toch is er een probleem met de nieuwe generatie, geen groot probleem, maar belangrijk om bij stil te staan. Ze vinden de reële wereld saai en houden zich daardoor op in virtuele werelden. Hoe zorgen we ervoor dat deze generatie de werkelijke wereld weer interessant vinden? hoe creëren wij een reality 2.0 voor deze generatie?

Continue reading “Trek de huidige generatie van het scherm!” »

Geplaatst in Maatschappelijk, Trend | Getagd met , , , , , , , | Reacties gesloten

Virtuele werkelijkheid

Informatie van een scherm aflezen zijn we inmiddels wel gewend. Surfend over het web lezen we met gemak 2300 pagina’s per jaar aan informatie. Toch gaan we steeds minder lezen. De huidige trend is dat content op het web steeds visueler wordt. Niet alleen de content op het web wordt visueler ook kranten als de DAG en NRC Next kwamen met plaatjes praat in plaats van lappen tekst. Verschillende applicatie ontwikkelaars bieden tools waarmee we het surfen over het web puur visueel kunnen beleven. Zo is er bijvoorbeeld het programma Cooliris hiermee worden afbeeldingen in een grote muur geladen waardoor plaatjes kijken een cinematisch genot wordt. Continue reading “Virtuele werkelijkheid” »

Geplaatst in Mededelingen | Getagd met , , , | Reacties gesloten

Belang van Data Portability

Social Media 01 by Rosaura Ochoa

Op het moment leg ik de laatste hand aan mijn scriptie over Data Portability en de verandering die het web hiervoor zal gaan doormaken. Ik realiseerde mij dat ik de aanleiding voor het schrijven over dit onderwerp nog niet gepubliceerd had. Vandaar dat ik dat nu alsnog doe. Inmiddels heb ik al verschillende artikelen geschreven over dit onderwerp [1, 2, 3, 4, 5]. Zeer binnenkort zal dan eindelijk de laatste versie van mijn scriptie gepubliceerd worden. Wil je toch een sneak peak? Download versie 1.0 hier Feedback is meer dan welkom. Mail of plaats een comment. Continue reading “Belang van Data Portability” »

Geplaatst in DataPortability, Portfolio | Getagd met , , , , | Reacties gesloten

Terug naar de ruileconomie

DvD Cover Zeitgeist Addendum

Z-day is de mondiale Zeitgeist movement dag. Deze beweging houdt zicht bezig met de misstanden en de vreemde gebeurtenissen die plaatsvinden binnen de samenleving. Er wordt stilgestaan bij de oneerlijkheid tussen arm en rijk in de wereld. Hoe is het mogelijk dat men in Afrika van minder dan 2 euro per dag moeten leven en wij in de westerse wereld slaven van het kapitalisme zijn geworden. Erger we hebben niet eens door dat we worden misbruikt door de rijken op deze wereld. Het systeem van geld heeft volgens deze movement zijn langste tijd gehad. De kredietcrisis werd in het tweede deel van de Zeitgeist film, die op 28 februari 2008 gelanceerd werd, uitgelegd. Nu weten we met de krediet crisis dat het economisch systeem inderdaad niet klopt. Conclusie schaf het geld af en terug naar een ruil economie, mijn dienst tegen jou dienst. Continue reading “Terug naar de ruileconomie” »

Geplaatst in Event | Getagd met , , | Reacties gesloten

The Future Of Advertising

Pak als adverteerde je megafoon maar in, want dat werkt niet meer. De lingo in advertising is veranderd. De toon is anders. Het aanbod is exponentieel gegroeid. Hoe vind je nu nog de weg naar de consument? Door te luisteren? In plaats van schreeuwen naar een groep praten we nu met de groep. Door interactie ontstaat er een dialoog. Een dialoog waar de adverteerder luistert en soms zachtjes fluistert. Advertising gaat om emotie en om vertrouwen. Media is sociaal geworden en nieuws verspreid zich razendsnel van mond tot mond, van muisklik naar muisklik. Storytelling is belangrijker dan ooit. Make it stick. De ervaring is een toegevoegde waarde op het product. De ervaring wordt het product. De ervaring is het nieuwe geld. En laten we daar bij Breed nu net goed in zijn, brand experience.

Blogpost dat ik samen met Edward voor het Breed blog geschreven heb.

Geplaatst in Campagnes, Communicatie | Getagd met , , , | Reacties gesloten

MoMo #09 Mobiele Games

momoNog net op tijd had ik mij op maandag ochtend weten te registreren voor de Mobile Monday nummer 9. Deze keer zou het onderwerp ‘mobiele games’ zijn. Zelf was ik lange tijd niet zo geïnteresseerd in mobiele content, maar met de huidige ontwikkelingen op het mobiele web en dan met name op het gebied van hardware kan ik ook eigenlijk niet meer ontkennen dat mobiele content zeer belangrijk is geworden.

Opvallendste punt van de dag vond ik het falen van de location-based games. Nicolas Nova, van LIFTlabs, gaf een heldere presentatie over de oorzaak hiervan. Met name de versnippering van hardware geeft problemen voor de ontwikkeling. Iedere applicatie die gebouwd wordt voor een mobiel apparaat moet op vele verschillende mobiele devices getest worden, wat een kostbare en uitgebreide procedure is; ieder systeem hanteert zijn eigen regels. Continue reading “MoMo #09 Mobiele Games” »

Geplaatst in Event | Getagd met , , , , | Reacties gesloten

Wil ik dit?

Willen wij, de gebruikers, wel een systeem dat werkt volgens de DataPortability standaarden? Wat lost het voor ons op? Of krijgen we er niet veel te veel onoverzichtelijke taferelen bij? Wil ik mijn online Identiteit wel centraal kunnen regelen? Is het niet veel fijner zoals het nu is?

Is DataPortability een vraag van de gebruiker of een oplossing vanuit de online bedrijven om het makkelijker te maken gebruikers informatie in te winnen. En is de aanleiding, dat de gebruiker het vervelend vindt om constant zijn gegevens in te vullen, genoeg om een web te ontwikkelen waar alle data in een uniforme taal wordt gepubliceerd?

Ik hoor graag jullie gedachten.

Geplaatst in DataPortability | Getagd met , , | Reacties gesloten

1. Stel dat…

Het sociale web OPEN is. Alle webdiensten houden zich aan de blauwdruk, die is ontwikkeld door de DataPortability workgroup, en de gebruiker is eindelijk eigenaar van zijn eigen data. In zijn reiskoffer heeft hij nu al zijn contacten, persoonlijke informatie, comments, video’s, muziek, blog posts, vrienden, en foto’s zitten. Klaar om te vertrekken.

Wat gebeurt er wanneer dit scenario een feit is? Wat zou jij doen als jij alle data die je nu op het web hebt staan in een keer mee kunt nemen naar een andere plek op het web?
Blijf je loyaal aan de diensten die je gebruikt? Vertrek je direct naar een provider die een betere dienst biedt? Vind je het toch belangrijk om dezelfde diensten als je vrienden te gebruiken? al is dat alleen al omdat het een cool merk is? Of maak je het helemaal bont en zorg je ervoor dat je alle mogelijke diensten gebruikt, omdat je data toch overal zonder moeite geplaatst kan worden.

Welke reactie zou een gebruiker hebben op de mogelijkheid om van dienst te wisselen?

Graag hoor ik wat jullie denken.

Geplaatst in DataPortability, Stel dat | Getagd met , | Reacties gesloten

DataPortability is?

Sterke commercial die de relevantie voor DataPortability in 1 minuut en 49 seconden duidelijk maakt.


DataPortability – Connect, Control, Share, Remix from Smashcut on Vimeo.

DataPortability gathers existing open standards into a blueprint for a social, open, remixable web where your online identity, media, contacts and content can follow you wherever you go. Find out more at dataportability.org

CREDITS:
Written, designed and edited by Michael Pick, smashcut-media.com
Music – “Bongo Avenger” – Eric & Ryan Kilkenny: CC Attrib. Non Commercial
Hands photo: Scol22 – Stock.xchng
Additional images: istockphoto
Animated Flourishes: Andrew Kramer
License: Creative Commons Attribution Share-Alike (please include above credits)

Geplaatst in DataPortability | Getagd met , | Reacties gesloten

Watch your Privacy!

Het blijft altijd een boeiend onderwerp. Privacy. Online, offline maakt tegenwoordig niet zoveel verschil meer. Offline is namelijk via je mobiel, pin transacties, en binnenkort met de OVchip. De privacy verdwijnt met zeer grote stappen. De stichting internet4all maakt zich daar zorgen om en riep daarom de website privacymatters.nl in het leven. Uitgangspunt is de gelijknamige film die zeer duidelijk in korte tijd uitlegt dat we ons wel degelijk zorgen zouden moeten gaan maken om onze privacy!

Zie onderstaand filmpje.

PrivacyMatters from Robin Oudheusden on Vimeo.

Geplaatst in Mededelingen, New Media | Getagd met , , , | Reacties gesloten

Nederlandse Espresso

Koffie, hoe meer hoe beter. Of moet ik zeggen Espresso? In Nederland krijgen we een koffie-ervaring onder het mom van kwaliteit en genieten. Dit komt neer op kleine hoeveelheden in luxe huiskamerlijke ruimtes, en (meer regel dan uitzondering) hoge prijzen. Wat daarnaast opvalt is dat bijna alle koffietentjes traditioneel Italiaanse koffie schenken. Espresso, waar Italië bekend om staat. En daar zit mijn misvatting, want ik associeer espresso met een klein beetje zeer sterke koffie, dit is niet juist.

Espresso is ontstaan door de behoefte aan sneller koffie te bereiden. Dit gebeurde door onder druk van stoom, koffie door een filter te jagen waar vervolgens espresso uit ontstaat. In het begin konden alleen grote hoeveelheden zo bereid worden. Rond het jaar 1900 werd het mogelijk om 1 kop ‘koffie’ onder stoom druk te zetten ‘uitdrukkelijk’ voor 1 persoon. Uitdrukkelijk vertaald naar het Italiaans is espresso. Continue reading “Nederlandse Espresso” »

Geplaatst in Mededelingen | Getagd met , , | Reacties gesloten

Het nieuwe zwarte goud

mcdonaldsnew-oldWellicht is het je nog niet opgevallen, maar de wereld is aan het veranderen. En alle franchise-ketens passen zich daarop aan. Zo begon het met gezond eten, toen ging het concept fast-food op de schop en werd vervangen door fast-fancy-food. Nu gaat McDonalds zelfs zo ver dat ze samen met Akzo Nobel de bekende keten kloffie Hell-rood en patat-geel gaan vervangen voor ultra lounge design interieur kleuren. Ach ja, je moet wat als je verstoten bent van de troon als grootste franchise op de wereld. Continue reading “Het nieuwe zwarte goud” »

Geplaatst in Campagnes | Getagd met , , , , | Reacties gesloten

Creatief Picknicken 24 – 26 september

24 september is het weer zover! Eindelijk weer lekker picknicken in het Westerpark! Van traditioneel picknicken is feitelijk weinig sprake. Ten eerste omdat ik altijd mijn kleed vergeet en ten tweede is er gratis koffie te vinden in het Ketelhuis! Daar eenmaal aangekomen blijkt de aandacht 100% bij het netwerken. Wie is wie en waar zijn ze mee bezig? (Het is net werken). Picnic’08 is DE plaats om je netwerk weer wat diepte en breedte te geven. Alles en iedereen is er aanwezig van John de Mol tot Clay Shirky!

Continue reading “Creatief Picknicken 24 – 26 september” »

Geplaatst in Event, Uitgaan | Getagd met , , , , | Reacties gesloten

Pluk je nacht!

Lekker een film kijken in de buitenlucht, hoe relexed!? Op het Pluk de nacht festival op Het stenen hoofd in Amsterdam kan het. Iedere avond zijn er weer verschillende films te zien met ontroerende, leuke en serieuze thema’s. Zelf ben ik er nu twee keer geweest om de screenings bij te wonen. Jammer alleen dat we in Nederland wonen en eigenlijk altijd regen hebben en kou.

Rosalien en Rhys in de regen! Continue reading “Pluk je nacht!” »

Geplaatst in Event, Film, Uitgaan | Getagd met , , | Reacties gesloten

Free! De redding voor de muziekindustrie?

Free!Abstract
Nieuwe businessmodel FREE! en de toepassing daarvan op de casus Sellaband.com. Met een korte blik op de ‘Peer Production’ van het groot maken van een beginnende band. Online producten en diensten krijgen te maken met de marginale reproduceerbaarheid van digitale producten die online aangeboden worden.

Tags: Anderson, Barefoot, Benkler, Crowdfunding, Crowdsourcing, Free!, Howe, Keen, Leadbeater, Long Tail, Peer Production, Sellaband, Wire.

Free!?
‘Free! Why $0.00 is the future of business’. Dit is de titel van Chris Anderson’s (2008) artikel voor technologie magazine Wired. Het concept om producten en diensten gratis weg te geven is niets nieuws. Anderson (2008) geeft zelf in zijn artikel het voorbeeld van Gillette. Hij gaf zijn scheerapparaten weg om de scheermesjes te kunnen verkopen. Dit was in 1903. Gilette’s methode is een marketing fenomeen geworden. “Give away the razor, sell the blades”.
Free is een marketing tool om in te zetten voor promotie. Werkt deze tool ook voor de muziekindustrie? Kan het maken van muziek ook dusdanig goedkoop worden om te produceren dat weggeven te rechtvaardigen is?

De centrale vraag in dit paper is.
“Hoe FREE! Is FREE! echt? Werkt deze strategie ook in de huidige muziekindustrie?”

Continue reading “Free! De redding voor de muziekindustrie?” »

Geplaatst in Marketing, New Media, Portfolio | Getagd met , , , , | Reacties gesloten

Shinigami, de magere Hein van Japan

De oude europese Magere HeinDe wereld van de Japanse verhalen vertellers ken ik al een tijdje maar sinds kort heeft een onderwerp van een film mij werkelijk gegrepen: de Shinigami. Deze benaming is overgekomen uit Europa en is de Japanse versie van onze magere hein. Echter heeft Japan dit figuur een hele gave invulling gegeven in verschillende films en series.

bleachMijn eerste kennismaking met de Shinigami was in de anime Bleach. De Shinigami zorgt ervoor dat de ziel van een gestorven persoon zijn weg vindt naar de ‘soul society’. Daarnaast zorgen ze ervoor dat de rotte zielen ‘Hollows’ die in de gewone wereld zielen proberen te stelen om sterker te worden terug te sturen naar waar ze vandaan komen, ‘Soul Society’. Continue reading “Shinigami, de magere Hein van Japan” »

Geplaatst in Film | Getagd met , , , , , , | Reacties gesloten

“O hi, officecats.nl is live!”

OfficeCats - for whiskered mediaAl lange tijd hebben we met het idee gelopen om een eigen bedrijf te beginnen. Op 1 januari was het dan zover Office Cats was officieel ingeschreven bij de Kamer van Koophandel! Nu was het dan eindelijk zover om onze naam de wereld in te werken en iedereen te vertellen dat we ons bedrijf op poten hebben en klaar zijn met de oprichting. In de tussentijd hebben we voor verschillende opdrachtgevers gewerkt en ons eigen merk body gegeven. Hieronder is het persbericht dat we verstuurd hebben te lezen. Continue reading ““O hi, officecats.nl is live!”” »

Geplaatst in Office Cats | Getagd met , | Reacties gesloten

Scherptediepte – laat je inspireren

Scherptediepte - laat je inspireren

Interactieve TV is een steeds belangrijker geworden in de nieuwe media. Daarvoor zijn wij aan de slag gegaan om een nieuw interactief format voor een televisie programma te bedenken.

Denken, denken, ideeën overboord en weer met nieuwe concepten komen. Na 10 weken zijn we gekomen tot een TV programma over fotografie. Dit omdat wij toendertijd geen programma met dit onderwerp hebben gezien en in onze visie fotografie een belangrijke rol speelt in het hedendaagse samenleving. Waar fotografie overal terug te vinden is en de media steeds visueler wordt. Continue reading “Scherptediepte – laat je inspireren” »

Geplaatst in Portfolio | Getagd met , , | Reacties gesloten

Intrusies – Vlucht in weerspiegeling

Vlucht in weerspiegeling
Opdracht: Schrijf een interactief scenario voor de stichting zinloos geweld.

De 10 weken voor de opdracht bleken we hard nodig te hebben. Na vele scripts te moeten laten varen zijn we uiteindelijk met het verhaal van Frederick gekomen. Belangrijkste inside voor ons verhaal was een reden van het ontstaan van zinloos geweld. Door het verleden van Frederick te tonen aan de kijker blijkt dat hij in verschillende fases in zijn leven veel te verduren heeft gehad. Door het oppotten van emotie explodeert deze in een daad van zinloos geweld. Continue reading “Intrusies – Vlucht in weerspiegeling” »

Geplaatst in Portfolio | Getagd met , , , | Reacties gesloten

Portable Social Networks

socialmediabandwagonOp sommige momenten weet je niet meer zo goed wat je moet denken. Zo werden we afgelopen vrijdag op Picnic’07 geconfronteerd met, voor mij nieuwe begrip, OpenID.

Wat is openID?
OpenID is ontstaan uit de filosofie dat er op dit moment zo verschrikkelijk veel site zijn waar je een profiel op moet aanmaken om vervolgens tot de functionaliteit van die site te kunnen beschikken. OpenID is een initiatief dat er voor zorgt dat jij als gebruiker niet iedere keer een extra account hoeft te registreren.
OpenID is in feite jouw hoofdaccount. Hierin geef je het volgende aan: Dit stukje blog wil ik gepubliceerd hebben op Hyves en Facebook maar niet op Myspace want de vrienden die ik daar heb zijn allemaal niet Nederlands dus heeft mijn stukje tekst voor hen geen meerwaarden. Vervolgens is het ook mogelijk, om bij sites die aangesloten zijn op het OpenID netwerk, enkel met je OpenID gegevens in te loggen. Vervolgens hoef je alleen nog de gegevens die deze site extra van je nodig hebt in te vullen. Maar inloggen kan na registratie gewoon met je OpenID als hoofdaccount. Continue reading “Portable Social Networks” »

Geplaatst in DataPortability | Getagd met , , | Reacties gesloten

Heineken Bourne Ultimatum – Stage

Startpagina Bit of Bourne webpage

Startpagina Bit of Bourne webpage

Grootste deel van onze stage bij Tequila hadden we het voorrecht om mee te lopen met Cyril Stom en Scott van der Velden bij een campagne voor de partnership van Heineken en de Bourne Ultimatum film. We hebben tijdens dit traject gemerkt dat werken voor een klant van dit calibre veel van de creativiteit eist. Het plan dat we uiteindelijk hadden bedacht en gepresenteerd was geweldig goed en groot. Jammer dat Heineken daar anders over dacht. Zo werd ons concept terug gebracht naar drie online games. Deze games waren bedoelt om te testen of er een ‘Bit of Bourne in you’ zat. Van vluchten over daken tot het in elkaar zetten van de Heineken beer Keg tot het assisteren van Bourne in de vlucht door een house party. Ons grote winst zat hem in de commercial. In eerste instantie zou die namelijk heel anders ingevuld worden. Maar na een opzet van onze kant werd de commercial in lijn getrokken met de laatste online game. Hoera voor ons! Continue reading “Heineken Bourne Ultimatum – Stage” »

Geplaatst in Campagnes, Film, Portfolio | Getagd met , , , , , | Reacties gesloten

Party Blender – Concept

partyblender

Party Blender is ontstaan tijdens onze stage bij Tequila. Zo tussendoor hadden we, Danny Tjokrotaroeno en ik, bedacht dat we dit concept uit moesten gaan werken. De inspiratie kwam voort uit het werk dat we deden voor de Bit of Bourne campagne. Hier ging het ook semi over House Parties. Wij vonden dat we met dit concept het grote publiek tijdens het uitgaan weer konden bereiken. Uiteindelijk zijn we heel ver gekomen, maar hebben we het laten liggen omdat we de privacy probleemstelling niet aan wilde gaan. Hoe los je namelijk het probleem op dat mensen op feestjes gefilmd worden en herkend worden door ouders of andere bekenden. Toch ligt er nu een vrij uitgebreid concept en zijn we trots op de uitwerking tot dusver. Inmiddels heeft TMF een soortgelijk concept gestart genaamd TMF clubcam. Continue reading “Party Blender – Concept” »

Geplaatst in Event, Portfolio | Getagd met , , | Reacties gesloten